Jestes w: Strona glowna > Psychotronika > Krótka drzemka a zdrowie

Krótka drzemka a zdrowie

Bardzo dużo mówi się o tym, że dwudziestominutowa drzemka robi więcej niż spacer, czy inna forma regeneracji. Okazuje się, że biologicznie jesteśmy zaprogramowani na spanie w godzinach popołudniowych. Człowiek nie jest w stanie funkcjonować na najwyższych obrotach przez całą dobę i zachowywać przy tym trzeźwość umysłu i skupienie. W niektórych kulturach krótkie drzemki tzw sjesty są zakorzenione głęboko w tradycji i ciągle się je kultywuje. W naszym kraju jest nieco inaczej i drzemią głównie małe dzieci i osoby starsze. Jakie jest podłożę biologiczne wyczerpania, które dopada nas w godzinach obiadowych? Ma na to wpływ przede wszystkim temperatura ciała, a właściwie jej spadek. Nie jest istotne, czy spożyliśmy obfity obiad czy nie, a z pewnością nie jest to skutek działania węglowodanów. Co więcej, nie zależy to od tego, czy poprzednia noc była przespana czy też nie. Za obniżeniem koncentracji idzie też pogorszenie nastroju człowieka. Dlaczego warto wprowadzić drzemki w swój codzienny grafik? Jest to konieczne, aby skutecznie i efektywnie funkcjonować i pracować do końca dnia. Jedynie krótka drzemka zapewnia dużą regenerację organizmu. Jaka drzemka jest najbardziej efektywna? Taka, która trwa do 30 minut, nie dłużej. Co ważne, nie należy drzemać po godzinie 16:00, gdyż wtedy najłatwiej wpaść w bardzo głęboki sen, z którego trudno się zbudzić. Dzięki temu nasze ciało działa bardziej sprawny, umysł jest wypoczęty i gotowy na wyzwanie jakie niesie kolejna część dnia.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem: